رویایی که به حقیقت پیوست حضور رسمی پرتوآ در گایسف
 
بانوان پرتوآ مازندران
 
 

سالهاست پرتوآ کاران کشورمان هنری آمیخته با فرهنگ غنی اسلامی را سینه به سینه به یکدیگر منتقل کرده اند تا در نهایت سال 1384 در مراسمی چند هزار نفری فدراسیون کونگ فو متولد گردید.

از همان روزهای ابتدایی تلاش برای جهانی شدن این رشته آغاز شد، در کنار آن مخالفین همیشگی این رشته داخلی وآنانی که سودشان در ورود فرهنگ بیگانه همراه با رشته های برون مرزی بود از پا ننشستند و به قصد از میان برداشتن این جمع کثیر هر آنچه در توتن داشتند را صورت دادند اما در این رهگذر فدراسیون نو پای کونگ فو ایرانی با توجه به آنچه از آن به عنوان امکانات یاد میشود با کمترین امکانات بیشترین بهره وری توانست در راه جهانی شدن این رشته WUKA را تاسیس کند.

البته حمایت ریاست سازمان تربیت بدنی را هرگز نباید فراموش کرد که در لوای این همایت بسیاری از راه ها هموار شد. پس از تاسیس WUKA با تلاش مداوم رشته کونگ فو این تشکیلا ت توانست جواز حضور در معتبرترین کنگره جهان را دریافت کند و در Sportaccord حضور یافت. استقبال و حمایت مسئولین Sportaccord و دیگر فدراسیون ها به واسطه شناختی که از تاریخ رزم در ایران برایشان به وجود آمده و جمعیت علاقه مند به این رشته (بر اساس آمار و ارقام ) آنقدر مهم بود تا رشته ای که به قولی سالهاست دولت چین در حمایت از آن کوتاهی نکرده به تکاپو افتاده تا خدایی ناکرده عظمت و صلابت این رشته ایرانی نابودیش را در جهان رقم نزند.

Sportaccord به عنوان مجمع فدراسیون های بین المللی اقدام به برگذاری اجلاس خود و جلسات متعدد کمیته های ARISF، ASDIF، هیئت رئیسه Sportaccord، هیئت رئیسه IOC در امارت متحده عربی (دبی) نمود که با پذبرایی بسیار منظم دولتمردان دبی به خوبی برگذار گردید.

از آنجا که ریاست محترم سازمان تربیت بدنی دستور به ارائه طرحی منسجم و عملیاتی جهت توسعه رشته پرتوآ داده بودند و در این راستا با هدف حضور در تمامی رویدادهای خانواده المپیک و ارتباط با مسئولین فدراسیون های جهانی این فدراسیون در قالب سازمان جهانی

EUKA اقدام به مکاتبه به Sportaccord نموده وبا پیگیری های مداوم در این اجلاس پذیرفته شد.

رییس WUKA به همراه رغبتی مدیر کل دفتر توسعه ورزش قهرمانی و مدیر روابط بین الملل فدراسیون تنها شرکت کندگان ایرانی در این اجلاس بودند.

با پیگیری های روابط بین الملل این فدراسیون قرار بر جلسه ای با خانم نولون دوفای لا والاز گردید. ابتدا در رابطه با تاریخ ورزش و خصوصا رزم در ایران صحبت کرده و حرکت هایی که در راستای جنبش المپیزم در ایران و کشورهای دیگر انجام گردیده بود را توضیخ داد. سپس به رزم محلی ایران و قدمت آن اشاراتی نمود و از ایشان خواستار کمک به این سازمان داشت.

همچنین جلاساتی با آقای Hein Werbrogen، آقای مارتینی ریاست محترم فیلا، آقای فوکس دبیر کل فدراسیون جهانی موی تای IFMA و آقای ور بروکن ریاست Sportaccord برگذار گردید.

که در این جلسه منتظری از حرکت ها و فعالیت های اتحادیه جهانی انجمنهای کونگ فو و حرکت در مسیر جنبش المپیک صحبت کرد که با استقبال آقای وربروکن روبرو گردید، در ادامه به ایشان توضیح داده شد با توجه به این که این اتحادیه نمیتوتند با نام ک.نگ فو در Spotraccord حاضر گردد در مجمع عمومی آینده تغییر نام می نماید که ایشان از این اتفاق بسیار استقبال نمودند شرایط عضویت در Sportaccord را

1-عدم عارض در نام و تکنیک با سبکهای رزمی عضو نامیده و گفتند که باید در قدم اول رضایت این 13 عضو فراهم آید 2-عضویت در WADA 3- نامه NOC 40 کشور از حداقل 3 قاره مبنی بر فعالیت این رشته در کشور متبوعه.

و در از آخر ایشان دعوت گردید که در وقت مقتضی از ایران بازدید فرمایند که ایشان موافقت نمودند و قرار بر این شد که با هماهنگی زمان حضور ایشان مشخص گردد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ

ده فرمان پرتوآ: نيت راست، كردار راست،گفتار راست، ورز راست،فروتني،فاداري، فداكاري،جوانمردي،صبر،ايمان پاك
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)